Pages

Wednesday, September 22, 2010

KENYATAAN DR. JOHN BRIAN ANTHONY DARI DATAYBARU.COM MENGENAI JASA

Kenyataan Dr. John Brian Anthony dari Dayakbaru.com seolah-olah menyalak tapi tak tahu apa yang disalak. Sekiranya beliau tak tahu mengenai JASA dan peranannya, maka beliau sebagai seorang doktor seharusnya tahu dimana hendak merujuk untuk kepastian.

Peranan JASA ialah bukannya setakat mempertahankan kerajaan sedia ada, malah sedaya upaya mempertahankan keharmonian kaum dan keamanan yang kita kecapi selama ini dan bukannya meracuni pemikiran rakyat terutama Dayak seperti pemikiran Dayakbaru.

Di dalam JASA, ada banyak kakitangan dari kaum Dayak termasuklah Iban dan Bidayuh. Adakah selama ini Dayak dalam JASA makan gaji buta. Apa Dayakbaru.com buat kepada dayak yang tiada kerja?????? Sekiranya, KP Jasa dituduh makan gaji buta, maka seluruh kakitangan JASA juga akan dilabel sebagai makan gaji buta.

Sekiranya ada Dayakbaru, dimana Dayaklama. Sesungguhnya, tiada dayakbaru atau dayaklama. Cuma Dayak sahaja dan di Malaysia, berapa banyak kakitangan dari kaum Dayak malah ada juga yang menjadi pengarah serta memegang jawatan-jawatan penting dalam kerajaan. Menteri dari kaum Dayak terutama Iban juga ada, bukan Melayu sahaja malah Cina, India, Bidayuh Iban, Orang Ulu semuanya ada.

Jadi kepada saudara Dr. John Brian Anthony, janganlah mengatakan sesuatu yang anda tidak pasti untuk mendapat populariti. Negara kita demokrasi, justeru itu amalkan hak anda sekiranya anda rasa anda mampu mengubah pemikiran rakyat semasa pilihan raya akan datang.

No comments: