Pages

Monday, July 18, 2011

PERHIMPUNAN MOCS TIDAK MENGHORMATI BULAN RAMADHAN

MOCS adalah nama singkatan Movement of Change for Sarawak. Akan tetapi, apa yang ingin diubah oleh MOCS sedangkan rakyat telah memilih kerajaan negeri sedia ada dalam pilihanraya ke 10 yang lepas. Adakah Sarawak tidak berubah selama ini. Adakah pelancaran SCORE tidak membawa perubahan apa-apa kepada Sarawak? Jelas, bahawa perhimpunan ini juga sama seperti perhimpunan Bersih, yang dilihat pro pembangkang dan anti kerajaan.
Adakah MOCS bersih? Kebanyakan yang menyertai perhimpunan ini adalah di kalangan mereka yang kecewa tidak diberi perhatian dalam parti masing-masing. MOCS dinasihatkan agar melihat kepentingan rakyat dan bukannya kepentingan publisiti individu yang meninginkan nama mereka diselitkan di dada suratkhabar.
Apatah lagi perhimpunan ini diadakan pada bulan Ramadhan...adakah pihak penganjur mempunyai rasa hormat mengenai sensiviti kaum lain atau sahabat muslim kita. Justeru itu, MOCS seharusnya diharamkan dan tidak diberi peluang langsung untuk mendapatkan permit untuk berhimpun walaupun dakwaan mereka ianya merupakan perhimpunan haram. Apakah pendapat anda.

No comments: